Prvi “HR Experience”, održan 31. maja u Beogradu u organizaciji Poslovi.infostud.com, okupio je vodeće HR stručnjake koji su podelili svoja znanja i iskustva i diskutovali o aktuelnim trendovima u HR sferi. U godini kada Poslovi.Infostud proslavljaju 15 godina svog postojanja, opravdano mogu da istaknu da znaju, a i danas osluškuju potrebe poslodavaca. Koncept konferencije osmišljen je tako da prati trendove i da se o njima priča, ali kroz razmenu konkretnih iskustava. “Cilj je da svi poslodavci počnu sistemski da rade sa ljudima, da ih slušaju, čine zadovoljnima i da tako celo tržište rada pokušamo da promenimo na bolje“, istakla je Sonja Ćetković, direktor Poslovi Infostud.
Marija Desivojević Cvetković , viši potpredsednik za strategiju i razvoj u kompaniji Delta Holding, istakla je tokom svoje prezentacije da najviše vrednuje i poštuje ljude koji rade u HR-u, i smatra da neke zapadne kompanije ne greše kada ističu da je HR direktor zapravo drugi čovek kompanije. Termin “Work and Life Balance” o kojem se sve češće priča zapravo je nešto što je korporativni svet izmislio pre 20-ak godina. Suština je da su posao koji radimo i, ono što nazivamo privatan život, objedinjeni, isprepleteni i da se nesmetano dopunjuju.
Jaymes Chapman, glavni čovek za akviziciju talenata kompanije Nordeus, rekao je da je izazov privući talente iz inostranstva u Srbiju. Naša zemlja je tržište koje se razvija i u tom smislu može dosta toga da ponudi potencijalnim kandidatima kao i samim zaposlenima. Najbolji način da se to ostvari su vrednosti koje kompanija neguje u svom kolektivu.
Maja Nedučić , CTO u kompaniji Vega IT Sourcing, navela je da su individualni razgovori sa kolegama nešto što se neguje u kontinuitetu, jer kroz tu vrstu interakcije možemo međusobno bolje da se upoznamo i gradimo odnose.
Dobar Employer Branding je proces koji počinje još u trenutku procesa selekcije kandidata, jer njihovo iskustvo sa razgovora za posao u mnogome može uticati na stvaranje dobre ili loše slike u javnosti o samim kompanijama. Na neki način oni su predambasadori koji pričaju o vama kao poslodavcu, zaključile su učesnice panela “Employer branding – od strategije do dobre prakse” Sonja Ćetković, direktor Poslovi.Infostud, Nataša Stamenković, HR direktor, NIS a.d, Milka Negrović, Strategic Account Manager, Homepage i Natalija Pešić, Head of HR, VIP Mobile.
Uspešne HR priče su novi projekat koji je ove godine pokrenut istovremeno sa konferencijom HR Experience, sa ciljem da bi se obezbedio prostor HR stručnjacima da međusobno dele određena praktična znanja i da se na taj način promovišu dobre prakse u upravljanju ljudskim resursima. Od mnogobrojnih kompanija koje su se prijavile da prezentuju svoje HR prakse, stručni žiri je odabrao predstavnike iz 5 kompanija koji su prisutnima predstavili svoje projekte. Prakse su obuhvatale otključavanje liderskog potencijala u kompaniji (Žaklina Teofilović), automatizaciju HR procesa u distribuciji i logističkim uslugama (Jelena Kalinić), motivaciji developera da se eksponiraju (Biljana Rakić), talent scholarship programima(Jelena Ponamarev, Milica Rajković) i kako postići zadovoljstvo poslom (Sonja Bunčić).
Nakon izloženih prezentacija, publika je glasala za najbolje a pobednicima su uručene nagrade. Najviše glasova je osvojila HR priča koja dolazi iz kompanije Levi9, drugo mesto je pripalo NELT-u, a treće Execom kompaniji.
Dejv Ulrih, World HR expert, koji je svojom prezentacijom zatvorio prvi “HR Experience”, smatra da je digitalizacija ovog sektora neophodna jer svetska tržišta diktiraju uvođenje novih trendova. A oni govore da se napušta stari način razmišljanja o HR-u kao takvom i da se novi koncept bazira na samom biznisu. Cilj je ispitati šta je sve neophodno uraditi da bi poslovanje bilo bolje. Na taj način se doprinosi vrednost zaposlenima, kompanijama, investitorima, celokupnoj zajednici i kupcima kao krajnjim potrošačima. HR zapravo govori o vrednostima kroz talente, liderstvu na svim nivoima i organizacionim sposobnostima kompanije.