Od nastanka sajta poslovi.infostud.com, a i od početka svoje profesionalne karijere, Sonja Ćetković, direktor sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse, usmerava razvoj sajta za zapošljavanje, pozicionirajući ga i održavajući na liderskoj poziciji u Srbiji. Od 2011. godine obavlja funkciju Direktora, usmeravajući strateški razvoj svih Infostudovih sajtova za zapošljavanje vodeći tim od 70 zaposlenih.
Tokom dosadašnjeg rada u kompaniji, osmišljavala je i vodila inovativne i strateške projekte Infostuda, uvodeći tako novine na tržište zapošljavanja i rada kao i različite online sisteme i poslovna rešenja koja za cilj imaju efikasnu pomoć u regrutaciji i selekciji klijentima Infostuda.
Organizuje i vodi HR radionice, predavanja na temu tržišta rada u Srbiji i, kao jedan od najvažnijih ciljeva na svom sadašnjem poslu, vidi pozitivan uticaj na tržište zapošljavanja u našoj zemlji u smislu podizanja njegove transparentnosti i efikasnosti.
Ipak, za svoj najveći uspeh smatra nasmejan, posvećen i efikasan tim zaposlenih sa kojima ostvaruje kako kompanijske, tako i svoje profesionalne ciljeve.
Sonja Ćetković će, osim na otvaranju, govoriti i u panelu “Tržište rada u regionu”, a sa njom smo razgovarali u susret drugom “HR Experince”:
Drugu godinu zaredom sajt Poslovi.Infostud organizuje okupljane HR stručnjaka “HR Experience”. Kako se došlo na ideju da se o trendovima u HR-u diskutuje na jednom ovakvom okupljanju i šta je zapravo cilj?
– Cilj nam je bio da napravimo drugačiju konferenciju od onih koje postoje na našem tržištu, da kreiramo čvorište konkretnih upotrebljivih ideja i iskustava, ali i mesto gde će se sastajati HR zajednica i promovisati dobre prakse iz kompanija, a ne promovisati same kompanije. Želja nam je da HR konferencije učinimo skalabilnim i stvorimo vrednost, a ko će to bolje uraditi od onih koji su spojnica poslodavaca i kandidata? ?
Koliko ste zadovoljni prošlogodišnjim okupljanjem i kakve su reakcije učesnika?
– Prošlogodišnji HR Experience je bio vrlo uspešan, a povratne reakcije učesnika su nadmašile sva naša očekivanja. Otuda i odluka da organizujemo konferenciju i ove godine, a organizovaćemo je i u narednim. Mene posebno raduje što smo kroz dosadašnji rad izgradili poverenje naših klijenata, koji su pred prvi HR Experience verovali da ćemo i na, za nas novom projektu organizacije konferencije, održati visok standard kvaliteta, pa smo imali zaista dobar odziv. A raduje me još više što smo opravdali još jednom to poverenje koje su nam ukazali.
Šta je fokus ovogodišnjeg “HR Experience”-a?
– Kao i uvek, trudimo se da temom odgovorimo na najveće tekuće probleme i realne izazove sa kojima se HR profesionalci susreću svakog dana. Ove godine govorimo o deficitu na tržištu rada Srbije, alatima i dobrim praksama kojim možemo da, i u ovim novim uslovima nedostatka kadrova iz mnogih oblasti, privučemo kvalitetne zaposlene, ali praksama kojim možemo da ih zadržimo. U uslovima rastućeg deficita radnika, identifikovanje brenda poslodavca preuzima presto u univerzumu regrutacije. EVP (Employee Value Proposition) je jedinstveni set vrednosti, programa, nagrada i beneficija za zaposlene koje dokazuju posvećenost organizacije ljudima i razvoju menadžmenta i snažno utiču na nadržavanje talenata i zaposlenih uopšte. EVP indirektno simboliše duh, misiju i kulturu kompanije, a upravo jak EVP jeste temelj jakog brenda koji privlači kvalitetne ljude. Atraktivna i vrlo aktuelna tema kojoj ćemo posvetiti pažnju na ovogodišnjoj konferenciji.
I ove godine govoriće stručnjaci iz inostranstva. Koliko je važno pratiti HR trendove koji dolaze iz sveta?
– Važno je kombinovati sva dostupna znanja – kako velike svetske trendove tako i lokalne uspešne prakse. Trendovi iz ostatka sveta mogu da nam pomognu da predupredimo probleme, da lakše prođemo kroz određene izazove, da učimo na tuđim greškama. Da nam sistematizuju ono što se dešava oko nas i ponude neka rešenja. Srbija je u poziciji da privredno, pa i sa aspekta tržišta rada, kaska za razvijenim zamljama, pa uvek imamo vremena da “na vreme” uočimo nadolazeći trend i već učimo iz reakcija onih zemalja i kompanija koje su kroz istu situaciju prošle pre nas. Istovremeno, važno je i da pri praćenju trendova osluškujemo stanje na domaćem tržištu i da prilagođavamo sva ta znanja iz sveta našim uslovima, našoj situaciji, da od svega uzmemo ono što nama zaista treba i odgovara, a ne da slepo pratimo svetske trendove. Zato HR Experience kombinuje svetske trendove sa analizom stanja i potreba našeg tržišta i domaćim uspešnim praksama.
Činjenica je da mnoge kompanije u Srbiji i dalje nemaju HR sektore, često te poslove obavljaju zaposleni koji se već bave i nekim drugim sličnim ili potpuno različitim poslovima. Kome je “HR Experience” namenjen, da li su to samo HR stručnjaci?
– Namenjen je svima onima koji bar donekle razumeju da se uspeh u poslovanju postiže kroz ljude. I oni, kao i HR profesionalci, moći će da čuju mnogo konkretnih i praktičnih primera i da steknu i razmene znanja koja će im pomoći da lakše privuku i zadrže kvalitetne zaposlene.
Osim na otvaranju, govorićete i u panelu “Tržište rada u regionu”. Koliko je tržište rada u zemljama regiona slično i ima iste ili slične probleme?
– Svedoci smo velih migracija stanovništva, odnosno radne snage, ne samo ovde u Srbiji, već i u ostatku regiona i Evrope. Na panelu ćemo pokriti makroekonomske aspekte migracije radne snage, pokušati da damo neke odgovore ili predloge, jer je svaka od četiri države (Srbija, Hrvatska, BiH i Češka) koje će imati predstavnike na panelu, u svojoj specifičnoj fazi i nema sumnje da možemo da učimo jedni od drugih. Uz to, panel će se drugim delom usmeriti i na mikro kompanijski aspekt deficita na tržištu rada na koji mnogo više i direktnije možemo da utičemo, tako da ja jedva čekam ovaj panel, kao i ceo HR Experience.